محل تبلیغات شما

نام بازي: هفت سنگ


نام محلي: هپت سنگ
اهداف کلي: ايجاد روحيه همکاري، تقويت و مهارت در نشانه گيري و بهبود سرعت
اهداف جزيي: پرورش روحيه ايثار، ايجاد رقابت سالم و تمرکز حواس
تعداد بازيکن: 4 الي 16 نفر
سن بازيکنان: 6 الي 15 ساله
ابزار لازم: يک عدد توپ تنیس یا  کریکیت
محوطه بازي: جايي مانند حياط مدرسه

شرح بازي:
افراد به دو گروه مساوي تقسيم شده و هر کدام يکي از بازيکنان خود را به عنوان سردسته و رهبر برمي گزينند. يک گروه در فاصله ي معيني از محل هفت سنگ، یا شی دیگر که روي هم چيده شده اند قرار مي گيرند تا به نوبت با توپ  سنگها را مورد هدف قرار داده و بزنند.
گروه دوم نيز در پشت هفت سنگ، منتظر نتيجه اند تا هرگاه توپ پرتاب شده توسط گروه اول به هفت سنگ برخورد نکرد، فوراً جايشان را با آن گروه عوض کنند. ولي اگر برخورد کرد و آرايش آنها را برهم زد، توپ را بردارند و با پاسکاري و هدف گيري سعي کنند نفرات گروه اول را با توپ بزنند که اگر اصابت کند، از دور بازي اخراج مي شود.
و همچنين نفرات گروه اول در هر فرصتي که به دست آورند به سراغ سنگها مي روند تا انها را روي هم بچينند و يک امتياز بگيرند و مشخص است که براي انجام چنين کاري، يکي از دوستان بايستي خود را به خطر انداخته و يارش را در مقابل ضربات توپ پوشش دهد و چنانچه اگر باز هم مورد ضرب توپ قرار گرفت و از بازي اخراج شد، ديگري کار را به اتمام مي رساند ولي اگر ديگر بازيکني نمانده باشد، بازي تمام و در دور بعدي جاي و نقش گروه ها عوض مي شود.
در پايان، گروهي که زودتر 7 امتياز را کسب نمايد برنده است.

نتيجه بازي:
اين بازي دسته جمعي است، پس رشد اجتماعي و طبيعي کودک را فراهم و سرعت انجام عکس العمل هايش را بالا مي برد. ضمناً با مفاهيمي نظير رهبري، همکاري، شکست و پيروزي آشنا مي شوند.

 

نام بازي: بگیر و بدونام محلي: بگر و بتچ
اهداف کلي: و همکاری و ایثار و بهبود عکس العمل – سرعت – استقامت – چابکی
اهداف جزيي: پرورش روحيه ايثار، ايجاد رقابت سالم و تمرکز حواس
سن بازيکنان: 6 الي 15 ساله
محوطه بازي: جايي مانند حياط مدرسه
سن بازیکنان : ۷ تا ۱۲ سال


تعداد بازیکنان : ۲۰ تا ۴۰ نفر
محوطه بازی : ۲۵*۲۰
وسایل مورد نیاز : چند رومه لوله شده یا یک تکه پارچه
شرح بازی : بازیکنان به دوگروه تقسیم می شوند گروه وال دونده و گروه دومی گیرنده  که از هرکدام یکی از بازیکنان دونده می شود و یکی گیرنده .
دونده رومه لوله شده ای را در دست می گیرد و گیرنده به تعقیب او می پردازد.
بازیکن رومه بدست می بایست قبل از اینکه دونده به او برسد رومه را تحویل شخص دیگری بدهد و خود درامان باشد.
در صورتی که گیرنده دونده را با دست بزند رومه را از او می گیرد و دونده می شود. و به همین ترتیب بازی ادامه پیدا می کند.
این بازی برای نونهالان و دوره ابتدایی بسیار جذاب و پر از هیجان است. خصوصا برای دانش آموزان پایه اول ، دوم و سوم دبستان که هنوز برای بازی با توپ آمادگی لازم ندارند. برای مدارسی که توپ و امکانات ورزشی ندارند هم خیلی خوب است

 

نام بازي: کبدی


نام محلي: کوودی
اهداف کلي: ايجاد روحيه مهارت، انعطاف پذیری چابكی، استقامت، حضور ذهن و جرأت
اهداف جزيي: پرورش روحيه ايثار، ايجاد رقابت سالم و تمرکز حواس
تعداد بازيکن: 10 الی 12 نفر
سن بازيکنان:  12 الی 35
ابزار لازم: نیاز به لوازم خاصی ندارد 
محوطه بازي:  (درجايي مانند حياط مدرسه   یا سالن ورزشی(

 زمین  مستطیل شکل به مساحت 10 * 5 متر  که به دو قسمت 5* 5 تقسیم شده و خط میانی در بین ان کشیده می شود

در بازی های رسمی اندازه زمین بازی 5/12 در 10 متر برای مردان  در نظر گرفته می شود

شرح بازي:  1-  بازیکنان به دو تیم تقسیم شده ، که با انداختن سکه تیم مهاجم و مدافع مشخص می شوند

2- یک بازیکن از تیم مهاجم  کودی کودی  گویان وارد تیم مدافع شود و بازیکنان حریف را لمس کند 

1)  در صورتی که توانست به هر چند نفر از تیم حریف دست بزند و موفق شود از  خط میانی  عبور کند یا با آن تماس پیدا کند به تعدادبازیکن حریف که تماس داشته امتیاز بهش تعلق می گیرد

2)در حالی که بازیکن مهاجم خسته شد و نتوانست کلمه کودی را تکرار کند یا گرفتار تیم مدافع شد یک امتیاز به تیم حریف می رسد

3- در این بازی حمله نوبتی به تیم ها می رسد و باید هر کدام از بازیکنان به نوبتی در حمله شرکت کنند


یاداشت ها :


با صدای بلند و واضح، باید كلمه كوودی (کبدی) را به طور ممتد بازیكن مهاجم تكرار كند.


كسی است كه وارد میدان حریف می گردد مهاجم قبل از اینكه به زمین یا میدان حریف برسد باید شروع به كبدی گفتن بكند.( اما در بازی های رسمی کبدی زمان حمله 20 ثانیه ای در نظر می گیرند)


هر یك از بازیكنان یك گروه كه در محوطه زمین خود در مقابل گروه مهاجم در طرف دیگر زمین قرار می گیرند، حریف یا طرف مخالف گروه دیگر محسوب می گردند


قطع كردن صدای كبدی كلمه (كبدی كبدی) یا نفس گیری در طی بازی به معنی قطع كردن محسوب می گردد. این عمل باید به طور ممتد كبدی ـ كبدی شروع شده و ادامه یابد تا زمانیكه مهاجم به زمین خود برگردد.


در صورتیكه م
هاجم بدون نقض قوانین بازی با حریف تماس پیدا كند یا اگر قسمتی از بدن حریف با قسمتی از بدن مهاجم تماس پیدا كند و سپس مهاجم با زمین خود تماس پیدا كند، مهاجم موفق به

كسب امتیاز شده است

 

صندلی

نام محلي: صندلی
اهداف کلي: ايجاد روحيه مهارت، انعطاف پذیری چابكی، استقامت، حضور ذهن و جرأت
اهداف جزيي:  ايجاد رقابت سالم و تمرکز حواس
تعداد بازيکن: 5 الی 12 نفر
سن بازيکنان:  7 الی 15
ابزار لازم: تعدادی صندلی
محوطه بازي:  (درجايي مانند حياط مدرسه   یا سالن ورزشی(اطلاعات کلي بازي :

در اين بازي بستگي به فضايي که در اختيار داريد صندلي بصورت دایره  بزاريد .
به اندازه تعداد صندليها + يکي دانش آموز اضافه در بازي شرکت مي کنند.

شرح بازي :
دانش آموزان دور صندليها مي ايستند و با صداي دست معلم به يک جهت از پيش تعيين شده حرکت مي کنند و با صداي بعدي بايد روي يک صندلي بشينند و هرکس صندلي نداشته باشد از دور بازي خارج مي شود .
و اگر خواستيد که بازي را مشکل تر کنيد تعداد دانش آموزان را نسبت به صندلي بيشتر کنيد

 

مقاله درباب شادی و نشاط در مدرسه

بازی های بومی محلی بانشاط در مدارس

راهکارهایی برای ایجاد کلاس و مدرسه ای شاداب

بازي ,گروه ,بازی ,مي ,مهاجم ,حریف ,شود و ,و تمرکز ,سالم و ,رقابت سالم ,ايجاد رقابت ,جزيي پرورش روحيه ,ايثار، ايجاد رقابت ,تمرکز حواستعداد بازيکن ,روحيه ايثار، ايجاد

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

love fondling